Datos personales

Mi foto
Soy lo que soy. Lo que ves, es lo que hay.

viernes, 13 de abril de 2012

Bàsquet!

Un llançament de bàsquet conté molta precisió.
Per fer una cistella, ja sigui neta, o amb tauler, fa falta una exactitud de força, velocitat i direcció. L’única manera de calcular la trajectòria de la pilota es realitzant una sèrie de càlculs matemàtics exactes que ens donarien el resultat del recorregut des de les mans del jugador fins la cistella. Primer hauríem de prendre nota de les mides de la cistella(tant de l’anella com d’altura general i el tauler), la distància des d’on llençarem , mides de la pilota,  la força del vent  etc. Tot seguit, després  d’anotar els resultats finals de les operacions ens disposem a posar en pràctica a la pista la nostra investigació. Ens preparem per llançar...
Efectivament la cistella des de el tir lliure entra com estava previst.
Un altre jugador intenta amb les mateixes dades anotar dos punts amb una entrada, i com per art de màgia, la pilota rebota al tauler i entra a la cistella perfectament.
Quina meravella les matemàtiques!

3 comentarios:

  1. Creo que de tantos cálculos y canastas se te ha olvidado corregir la ultima frase.
    ¡Qué maravilla el básquet!
    Las matemáticas son exactas, no maravillosas; yo solo utilizo este adjetivo cuando no tengo argumentos... o cuando no hago los deberes.
    Un +1, como siempre ;)

    ResponderEliminar
  2. Siempre me ha encantado el "Baloncesto". Eso de las matemáticas y los cálculos para anotar una canasta nunca se me ha dado bien. Mientras calculaba y media la circunferencia de la canasta me robaban el balón o el árbitro me sancionaba con retención de pelota. Yo estoy más con los GLOBETROTTERS.
    xxx
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=v5w0mdgURvU

    ResponderEliminar
  3. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar